Stap 1: Vind je een woning op Marktpand.nl waar je graag wilt bezichtigen?
Stap 2: In de advertentie meld je, je aan voor een bezichtiging.
Stap 3: Marktpand en eigenaar bekijkt of je een match bent met de woning.
Stap 4: Als jij een match bent met de woning sturen we je een definitieve uitnodiging met:
• Adres van de woonruimte
• Datum & tijdstip van de bezichtiging
• Contact gegevens van de verhuurder
Stap 5: Zorg dat je op tijd aanwezig bent op de bezichtiging. De verhuurder zal aanwezig zijn.
Ben je verlaat of afwezig laat dit de verhuurder minimaal 60 minuten vooraf de bezichtiging per e-mail weten.
Stap 6: Mocht je na de bezichtiging interesse hebben om de woonruimte te huren?
Stuur dan een e-mail uiterlijk de volgende dag voor 10:00uur naar de verhuurder.
In deze e-mail vertel je:
• Wie je/ jullie zijn.
• Met hoeveel personen je/ jullie zijn.
• Of je/ jullie huisdieren hebben.
• Wat je/ jullie doen voor werk.
• Heb je/ jullie een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of bepaalde tijd of ben je ondernemer.
• Waar je/ jullie werken.
• Wat je/ jullie maandelijkse inkomsten zijn.
• Voor hoelang je/ jullie willen huren.
Stap 7: Van de verhuurder verneem je de toewijzing.
Stap 8: Administratieve afhandeling en huurcontract wanneer je de woning mag huren.
• Of verhuurder regelt dat onderling zelf
• Of de afhandeling gaat via Marktpand
Stap 9: Wanneer Marktpand de administratieve afhandeling regelt, neemt Marktpand contact met je op per e-mail. Wij sturen je een link van huurcheck met het verzoek om een profiel aan te maken en onderstaande documenten te uploaden zoals:
Als je in loondienst bent:
• Kopie ID
• Drie Recente loonstroken
• Getekend arbeidscontract
• Werkgeversverklaring
• Kopie bankpas
• Kopie bankafschrift waar salaris op gestort wordt
• Kopie WA (aansprakelijkheidsverzekering) polis
• Verhuurdersverklaring huidige verhuurder
Als je ondernemer bent:
• Kopie ID (passpoort of identiteitskaart)
• Jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar
• Uittreksel Kamer van Koophandel
• (bij freelancer) intentieverklaring van opdrachtgever(s)
• Kopie bankpas
• Kopie bankafschrift waar salaris op gestort wordt
• Kopie WA (aansprakelijkheidsverzekering) polis
• Verhuurdersverklaring huidige verhuurder
Als je student bent:
• Kopie ID (passpoort of identiteitskaart)
• Bewijs van Duo
• Bewijs van studie/ opleiding
• (indien bijbaan) salarisstrook
• (indien bijbaan) arbeidscontract
• (indien bijbaan) werkgeversverklaring
• Garantstelling van ouders/verzorgers/ anders
• Kopie bankpas
• Kopie bankafschrift waar Duo/salaris op gestort wordt
• Kopie WA (aansprakelijkheidsverzekering) polis
• Verhuurdersverklaring huidige verhuurder
Stap 10: Zorg dat je alle gevraagde stukken binnen 3 dagen aanlevert. Marktpand zal jouw stukken controleren op betrouwbaarheid.
Stap 11: Marktpand stelt het huurcontract op. Je krijgt deze per e-mail toegestuurd. Bij akkoord kun je het huurcontract digitaal ondertekenen.
Stap 12: Je doet samen met de verhuurder de incheck en sleuteloverdracht van je nieuwe woonruimte. Maak bij incheck en oplevering van de woonruimte foto’s van de staat van de woonruimte. Noteer eventuele gebreken en deel deze informatie en foto’s met je verhuurder.
Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe woonruimte!